Kurs og konferanser
Dyktige forelesere
Topp kundetilfredshet
FM-konferansen2021

FM-konferansen 2021

Vi gjentar suksessen fra i fjor!
Norges bygg- og eiendomsforening har gleden av å inviterer til FM-konferansen 2021!

Sikre deg plass på årets konferanse med noen av disse interessante temaene

  • Post Corona – Få vite mer om de 5 viktigste prinsippene for å utvikle sunne og funksjonelle arbeidsplasser og metoder med Dr. Aram Seddigh (PhD, Change Management Consulant fra Weoffice AB
  • Digitale løsninger -Vi ser på den teknologiske utviklingen som øker leveringskvaliteten og bærekraften i det å jobbe eksternt
  • Ulike leveransemodeller -Vi hører blant annet om en ny forretningsmodell med fokus på vinn-vinn forholdet

Bli inspirert og lær fra foredragsholdere fra selskaper som CBRE Norge, Coor Service Management, ISS Facility og Arbeids- og velferdsetaten (NAV).

Vi tilbyr live streaming for deltakere som ikke har anledning til å delta fysisk. Du kan være trygg på at gjeldende smittevernregler følges for de som ønsker fysisk deltakelse.

  • 21.10.2021
  • 09.00 - 16.00
  • Ingeniørenes Hus MED LIVE STREAMING
  • Bygg, anlegg og eiendom
  • 21.10.2021
  • 09.00 - 16.00
  • Ingeniørenes Hus MED LIVE STREAMING

Dette arrangementet er avsluttet.

Les mer om det spennende faglige innholdet og forelesere under fanen «PROGRAM».

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Dr. Aram Seddigh (PhD)

Change Management Consultant, VD, Weoffice AB

Aram Seddigh är fil. dr i arbets- och organisationspsykologi, ekonom och leg. psykolog. Aram arbetar idag som arbetsplatsstrateg på WeOffice där han stöttar organisationer vid framtagning av arbetsplatsstrategier samt tillhandahåller certifierande utbildningar för arbetsplatsstrateger.

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Gjert Christian Andresen

Sales Director , ISS Facility Services AS

Gjert Christian Andresen, bakgrunn fra Salg og Forretningsutvikling bl.a. fra Bank- og Finans, IT samt konsulentbransjen.

Har siden 2010 vært ansatt hos ISS Norge med ansvar som Head of Project (PMO) og siden 2019 vært i rollen som Salgsdirektør for FM Markedet (IFS)

Var (er) overordnet ansvarlig for den kommersielle prosessen og forhandlingene med Equinor, relatert til den nye avtalen ISS Norge fikk tildelt tidligere i år.  Gjert Christian er i tillegg sertifisert innenfor Prince2 (Prosjektledelse), Lean SixSigma (Black Belt), Change Management samt nå også som Vested Certified Deal Architect (CDA) igjennom University of Tennessee (UoT)

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Linus Palmkvist

Vice President Property Service Development, Coor i Sverige

Linus Palmkvist is the VP of Property Service Development at Coor Service Management AB where he has been working for three years. His team is among other things responsible for group common development of processes & methods as well as innovation related to Coor’s property service operations. Prior to Coor Linus worked as a Strategy consultant at Accenture with focus on operations development.

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Tomas Hultgren

Group Innovation Manager , Coor Service Management AB

Tomas Hultgren is the Group Innovation Manager at Coor Service Management AB, and part of the Property Service Development team. He has been working 2,5 years for Coor and Prior to Coor Tomas has an extensive background within the PropTech arena, focusing on business development.

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Nora Johanne Klungseth

Førsteamanuensis, NTNU

Nora Johanne Klungseth er førsteamanuensis ved NTNU hvor hun holder fokus på bærekraftig forretning, verdiskaping og digital transformasjon. Bakgrunnen hennes er fra eiendomsforvaltning, både ifht praksis og utdanning. Hun har erfaring fra familiebedrift, konsulentvirkosmhet (både business og engineering) og software. Hun er med i stryet til NBEF, er styremedlem i NFSR (norsk forening for service og renhold) og leder Standard Norge sin komité for eiendomsforvaltning/FM.

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Gunda Djupvik

Seniorrådgiver, Arbeids- og velferdsetaten

Gunda Djupvik jobber som kontraktsforvalter og travel manager i Arbeids- og velferdsdirektoratet, og er styremedlem i NBEF. Hun har deltatt i flere standardiseringsprosjekter hos Norsk Standard, har jobbet som juridisk rådgiver i Nasjonalbiblioteket, og har mange år bak seg i musikkbransjen

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Trine-Lise Helgesen

KPMG

/static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

Margrethe Foss

Utviklingsleder, Ahus DFM og faglærer, NTNU

Margrethe er siv.ing, økonom og endringsleder. Margrethe har allsidig kompetanse innen FM etter mer enn 30 års erfaring i næringen, både som bestiller og leverandør, i Norge og internasjonalt. På Ahus er oppdraget å være en aktiv pådriver, så at FM bidrar til effektiv og god pasientbehandling. Oppgavene er alt fra mottaksprosjekter, benchmarkingsprosesser til utvikling av interne og eksterne leveransemodeller.  Som faglærer på NTNU er Margrethe opptatt av å forene teori og forskning, med god praksis fra næringen. I 2020 var Margrethe en av medforfatterne til den nye læreboken innen FM i Norge.

 

Dato og tid

  • Dag 1: 21.10.2021 09:0016:00

Program

08.30    Registrering

09.00    Velkommen

POST CORONA

09.10     Hvordan ivareta unge medarbeidere som kommer rett fra universitetet?
Trine-Lise Helgesen

09.45   5 principer för att utveckla hälsosamma och funktionella arbetsplatser och arbetssätt – del 1
Den tekniska utvecklingen har under en längre tid knuffat vårt arbetssätt mot ökad flexibilitet. Pandemin fungerade som en accelererande kraft då organisationer blev tvungna att ställa om sina processer och skapa strukturer för ökad distansarbete. Nu när vi snart kan gå tillbaka till kontoret är det rimligt att ställa sig frågan hur ska vårt arbetssätt se ut efter pandemin samt hur ska miljön konstrueras för att ge medarbetare den stöd de behöver för både individuellt arbete och samarbete. Aram Seddigh kommer presentera hur olika typer av arbetssätt skiljer sig från varandra samt 5 principer som är centrala att ha i beaktande för att skapa hälsosamma och funktionella arbetsplatser. Aram kommer även dela med sig av rön från en nyligen avslutad studie som fokuserade på hur tjänstemän påverkades av pandemin samt hur de önskar arbeta framåt.
Dr. Aram Seddigh (PhD), Change Management Consultant, VD, Weoffice AB

10.30    Pause

10.45   5 principer för att utveckla hälsosamma och funktionella arbetsplatser och arbetssätt – del 2
Dr. Aram Seddigh (PhD), Change Management Consultant, VD, Weoffice AB

DIGITALE LØSNINGER

11.15    Working remotely – now also in Hard FM
Working remotely has become a buzzword and the reality for many office workers during the ongoing pandemic. Technology advancement is now creating increased opportunities to work remotely also within areas that traditionally required physical presence. In this presentation we will touch upon some areas where Coor is utilizing technology to enable remote work and support in Hard FM while increasing delivery quality and improving sustainability for our customers.
Linus Palmkvist, VP of Property Service Development og Tomas Hultgren, Group Innovation Manager, Coor Service Management AB

11.45     Løsninger som forenkler driften
– Mange muligheter, men hva er optimalt?
Nora Johanne Klungseth, Førsteamanuensis, NTNU

12.15    Lunsj

ULIKE LEVERANSEMODELLER I FM

13.15    Leveransemodeller i FM
Ulike leveransemodeller
– Valg av leveransemodeller
– Eksempel fra Akershus Universitetssykehus
Margrethe Foss, Utviklingsleder, Ahus DFM og faglærer, NTNU

14.00     Kaffepause

14.15     Valg av leveransemodell for fasilitetstjenester
Når en kompleks organisasjon som NAV skal velge hvordan fasilitetstjenestene skal leveres, er det mange modeller som bør vurderes. Foredraget beskriver hvilke modeller NAV har vurdert, og hva som påvirket valget som ble gjort.
Gunda Djupvik, Seniorrådgiver, ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN

14.45     Vested®– En ny forretningsmodell for FM markedet
Er en forretningsmodell, en metodikk, et tankesett og en bevegelse for å skape en felles plattform mellom to parter med fokus på Vinn-Vinn forholdet, der begge parter er like engasjert i hverandres suksess.
Gjert Christian Andresen, Sales Director, ISS Facility Services AS

15.30    Avslutning

PROGRAMKOMITEEN
Gunda Djupvik, Arbeids- og velferdsetaten
Per Aas, COOR SERVICE MANAGEMENT AS
Per Anders Bakke, Innlandet fylkeskommune
Stene Kristiansen, Quality Norway AS

 

Konferanse m/live streaming

Gjennomføring Konferansen gjennomføres fysisk på et konferansehotell/konferansested med live streaming. Digital plattform Vi tilbyr live streaming for deltakere som ikke har anledning til å delta fysisk. Ingen overnatting og reisekostnader. Det blir mulighet for å sende inn spørsmål via chat som blir besvart i chat eller i plenum. Påmeldte deltakere får tilsendt lenke på mail senest dagen før arrangementstart. Opptak vil bli tilgjengelig i etterkant. Grupperabatt Fysisk deltakelse: Er dere flere på arbeidsplassen som ønsker å delta sammen på ett arrangement? Da kan det lønne seg å melde dere på sammen! Når samme bedrift melder samtidig på 5 eller flere personer på ett arrangement, får dere 20 % rabatt (gjelder ikke World Class Maintenance kursene). Deltakelse ved live streaming: Ønsker dere å samle flere personer fra din bedrift i samme møterom ved live streaming? Da lønner det seg å ta kontakt med oss for et godt tilbud! Send henvendelse til kundeservice@qualitynorway.no for å motta grupperabatt. Påmelding Meld deg på via påmeldingsknappen. Ved spørsmål ta kontakt med kundeservice@qualitynorway.no. Påmeldingsregler Påmelding er bindende. Ved å melde deg på aksepterer du våre avbestillingsregler. Påmelding helt frem til konferansestart hvis ledige plasser. Hotell 
Bestilles og betales av den enkelte deltaker. 
Avbestillingsregler 
Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no 
Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30 % av full pris.  Avbestilling innen 7 dager før kursstart gir ingen refusjon. Sykemelding gir dessverre ikke grunnlag for refusjon. Kontakt ditt forsikringsselskap angående dette.
 
Rettigheter 
Kjøp av arrangement er personlig og knyttes til den påmeldte

Målgruppe

  • Private og offentlige Eiere
  • Forvaltere og Driftere
  • Du som har ansvar for et velfungerende Virksomhetsmiljø i Kjernevirksomhetene
  • Du som tar mål av deg til å levere det som trengs av Arealer og tilhørende Støttetjenester

Målgruppe

  • Private og offentlige Eiere
  • Forvaltere og Driftere
  • Du som har ansvar for et velfungerende Virksomhetsmiljø i Kjernevirksomhetene
  • Du som tar mål av deg til å levere det som trengs av Arealer og tilhørende Støttetjenester