
Anvendelse av regelverket i praksis.
På kurset gjennomgås de sentrale problemstillingene ved gjennomføring av offentlige anskaffelser, så som
- Hvilke regler som kommer til anvendelse
- Kvalifikasjonsprosessen – hvem får lov til å delta
- Tilbudenes utforming og spørsmålet om avvisning
- Den klassiske anbudskonkurransen
- Forhandlet prosedyre
- Tilbudskonkurranser
- Rammeavtaler og minikonkurranser
- Tildelingsprosedyren – hvem skal få oppdraget
Kurset holdes kontinuerlig oppdatert.
Målgruppe
Om arrangementet
Lov og forskrifter om offentlige anskaffelser er etter hvert utviklet til et meget omfattende regelverk. Kunnskap om dette regelverket er en absolutt betingelse for alle de som på en eller annen måte er involvert i offentlige anskaffelser, enten dette er på oppdrags- eller leverandørsiden.
På kurset behandles alle de sentrale problemstillingene innen offentlige anskaffelser. Det vil bli lagt særlig vekt på at kursdeltakerne skal få en forståelse av hvordan reglene virker i praksis. Den nyeste praksis fra Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) vil bli gjennomgått for å vise hvorledes reglene anvendes på faktiske problemstillinger man støter på ved håndteringen av regelverket. På denne måten er kurset ment å gi et solid grunnlag for å ta gode og riktige valg under anskaffelsesprosessen.
Begge foredragsholderne deltar aktivt under samtlige foredrag, en undervisningsform vi har fått meget gode tilbakemeldinger på. Hver enkelt tema vil først bli forklart av foredragsholderne. Deretter vil rettspraksis og praktiske eksempler bli gjennomgått for å belyse hvordan reglene virker i det praktiske liv. Dette har vist seg å være en engasjerende undervisningsform som egger til debatt og synspunkter fra kursdeltakerne.
Kurspåmelding:
Du kan melde deg på kurset ved å sende epost til kundeservice@qualitynorway.no eller via påmeldingsknappen.
Forelesere

Lasse Simonsen
Professor DR Juris
UNIVERSITETET I OSLO

Arne Scott
Advokat
PACTA ADVOKATFIRMA AS
Annen informasjon
Kurset gjennomføres via nett i videoløsningen Zoom.
Ingen nedlastning av programvare.
Ingen overnatting og reisekostnader.
Det eneste som trengs er tilgang til nett.
Det blir diskusjoner og mulighet til fortløpende å stille spørsmål og få svar fra kursholder.
Deltakerne får tilsendt informasjon om pålogging senest dagen før kursstart.
Påmeldingsregler
Påmeldingsfrist 2. mars. Påmelding er bindende.
Ved å melde deg på aksepterer du våre avbestillingsregler.
Påmelding helt frem til kursstart hvis ledig plasser.
Avbestillingsregler
Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no
Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30% av full pris. Avbestilling innen 48 timer før kursstart gir ingen refusjon.
Ved spørsmål/påmelding ta kontakt med kundeservice@qualitynorway.no eller meldt deg på via påmeldingsknappen.
Volumrabatt:
Når samme bedrift deltar med 5 eller flere, får alle 20 % rabatt på kurspris (dagpakke må betales ved fysisk deltakelse).
Avbestilling:
Påmeldingsfrist 9. februar.
Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no
Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30% av full pris. Avbestilling innen 7 dager før kursstart gir ingen refusjon.
Kjøp av digitale kurs og konferanser er personlig og knyttes til den påmeldte. Fremvisning for grupper kan kun skje etter avtale med Quality Norway
09.03.2021 – 10.03.2021
Interaktivt nettkurs