Kurs og konferanser
Dyktige forelesere
Topp kundetilfredshet
Ankerhåndteringskonferansen

Ankerhåndteringskonferansen 2022

– ankerhåndtering og forflytning av innretninger

Få påfyll og inspirasjon av det siste innen ankerhåndtering! Vi viser deg innovative løsninger og verktøy. Velkommen til konferanse!

I denne konferansen vil KranTeknisk Forening i samarbeid med aktuelle aktører i bransjen sette fokus på hvordan sikkerhet og effektivitet ved ankerhåndtering og forflytning av innretninger kan bedres.

    Dette arrangementet er avsluttet.

    Om Ankerhåndteringskonferansen

    Konferansen  vil vi gi deg påfyll av det siste innen ankerhåndtering, nye tanker, inspirasjon og ulike verktøy for at du skal kunne manøvrere deg gjennom en tid der alt er i konstant endring.

    Vi ønsker å presentere pågående arbeid og fremtidstanker. Ved å samle bransjen og utveksle nye ideer, ønsker vi å bidra til og skape en sikrere arbeidsplass med nye og innovative løsninger for de som er involvert i operasjonene.

    Vi ønsker deg velkommen til faglig påfyll, gode diskusjoner og sosialt samvær!

    Målgruppe

    • Operativt personell i rederi / riggselskap
    • Leverandører av utstyr
    • Teknisk personell i rederi / leverandører mm
    • Dekkspersonell fartøy / rigg
    • Kranoperatører
    • Representanter fra oljeselskaper/myndigheter/klasseselskaper
    • Annet personell med tilknytning til bransjen

    Få bedre pris som medlem

    Alle kan delta, både ikke-medlemmer og medlemmer, men du og din bedrift får bedre pris som medlem av Kranteknisk Forening. Les mer om pris på medlemskap HER.
    Les mer om medlemsfordeler og meld deg eller din bedrift inn HER.

    KranTeknisk Forening

    Med et sterkt og profesjonelt fagmiljø i ryggen tilbyr vi til enhver tid en rekke kurs og konferanser innen kran og løft. I tillegg arrangerer vi bransjetreff for nettverksbygging og utveksling av erfaringer og sosialt samvær. Vårt etablerte fagmiljø, i samråd med aktuelle myndigheter, arbeider for å fremme en formålstjenlig og enhetlig tolkning og praktisering av det til enhver tid gjeldende regelverk for fremstilling, sertifisering og bruk av løfteinnretninger og løfteredskap. Vi imøtekommer en raskt økende teknologisk og kommersiell utvikling gjennom et nært samarbeid med bransjen og dens ledere og ansatte. Les mer her. 

    Program

    Tirsdag 8. november

    08.30 Registrering

    09.30 Åpning             

    NYE MULIGHETER OG MARKED

    09.45 Markedssituasjon på rigg og ankerhåndteringsfartøy
    Inger-Louise Molver, Shipbroker & Analyst – Renewables, Pareto Shipbrokers AS

    HENDELSER OG TILTAK

    10.30 Breakage of mooring Line – Skandi Skansen
    Renate Hvidevoll Ek, Operation Manager, DOF Management AS 

    11.15 Kaffepause

    11.30 DNV Offshore Class have introduced requirements for onshore/offshore chain handling with the July 2022 Edition of DNV-OS-0300 (App. D)
    – Background, equipment challenges and the impact on inspection regimes
    Dag Børre Lillestøl, DNV

     12.00  Examination of mobile and long-term mooring systems, Approval of service supplier
    Joar Håland, DNV

    12.30 Lunsj

    13.30 Ankerhåndteringsoperasjoner
    – Todays practice –and challenges
    – Mooring Line Management
    – Training and operational awareness
    Jan Tore Varga, Kongsberg Maritime AS

    14.15 Kaffepause

    REGELVERK

    14.30 Rikets tilstand – nytt regelverk vind
    Leif Dalsgaard, Petroleumstilsynet

    15.00 Resultater av JIP (joint industry project) TAM Thruster Assisted Mooring,
    Siril Okkenhaug, DNV

    15.30 Kaffepause

    15.45 Oppankring kontra dynamisk posisjonering
    Tord Eirik Mongstad, Odfjell Drilling AS og Joacim Johannessen, AkerBP

    16.30 Slutt for dag 1

    18.00 Sammen i storm og stille
    De likte ikke hverandre, men endte opp med å seile sammen i tre år. Hva er det som gjør at samarbeid flyter fint, og hva er det som skjer når det skjærer seg? Audun Hetland drar både på kompetanse som forsker i psykologi og eventyrer når han tar oss med på en reise til verdens utposter og i møtet mellom oss selv. Dette er lærerik underholdning.

    19.30 Konferansemiddag 

    Onsdag 9. november

    Klima vennlige løsninger – CO2 utslipp og vind

     09.00 Offshore vind – Hva skal til? Teknologi, lønnsomhet, muligheter og utfordringer
    Frida Mattson, DNV

     09.45 Hywind Tampen
    Arthur Skartveit og Geir Henning Jacobsen, Equinor

    10.30 Kaffepause

    10.45 Positioned to meet new demands towards zero emission drilling
    Maria Antun Hjellvik, Project Engineer Data Analytics, MODU Projects Odfjell Drilling

    Praktiske erfaringer

     11.30 Perspektiv fra dekk- Skandi Vega.
    Kjetil Degnepoll, DOF Rederi og Renate Hvidevoll Ek, Operation Manager, DOF Management AS

     12.15 Lunsj

     Utstyr

     13.15 Anchor behaviour and retrieval procedures
    Victor Remmers, Vryhof

     14.00 Kaffepause

     14.15 Intelligent Mooring Shacke
    Paul Inge Fevang, InterMoor AS             

     14.45 Test av «Bruce Razor» anker på Martin Linge
    Lloyd Inglis, Bruce Anchor 

     15.15 Oppsummering og avslutning

     15.30 Buss transport til Sola flyplass

     

    Vedlegg

    Deltakerliste per 3.11.22

    PDF 109 kB

    • Operativt personell i rederi / riggselskap
    • Leverandører av utstyr
    • Teknisk personell i rederi / leverandører mm
    • Dekkspersonell fartøy / rigg
    • Kranoperatører
    • Representanter fra oljeselskaper/myndigheter/klasseselskaper
    • Annet personell med tilknytning til bransjen

    Konferanse

    Hotell
    Deltakerne må selv bestille overnatting på denne konferansen.
    Vi har reservert et antall rom på Clarion Hotel Stavanger. Enkeltrom med frokost kr. 1.495, per natt.
    Hotellrommene kan bestilles på telefon +4751502531 eller mail til cl.stavanger@choice.no
    Oppgi bookingkode GR013112.

    Gjennomføring Konferansen gjennomføres fysisk på et konferansehotell/konferansested. Grupperabatt Er dere flere på arbeidsplassen som ønsker å delta sammen på ett arrangement? Da kan det lønne seg å melde dere på sammen! Når samme bedrift melder samtidig på 5 eller flere personer på ett arrangement, får dere 20 % rabatt på kurspris. Påmelding Meld deg på via påmeldingsknappen. Ved spørsmål ta kontakt med kundeservice@qualitynorway.no. Hotell 
    Bestilles og betales av den enkelte deltaker. Avbestillingsregler 
    Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no 
    Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30 % av full pris.  Avbestilling innen 7 dager før kursstart gir ingen refusjon. Sykemelding gir dessverre ikke grunnlag for refusjon. Kontakt ditt forsikringsselskap angående dette.
     
    Rettigheter 
    Deltakelse på et arrangement er personlig og knyttes til den påmeldte.