Kurs og konferanser
Dyktige forelesere
Topp kundetilfredshet
Facility-Management-konferanse

FM-konferansen 2023

Facility Management – areal- og ressursoptimalisering for en bærekraftig framtid

Vi tar pulsen på bransjen og gir deg faglig utvikling, markedsinnsikt og en møteplass for å treffe bransjekollegaer!

Opplever du at din virksomhet har et potensiale for bedre utnyttelse av arealer og ressurser? Lurer du på hvordan Facility Management (FM) kan støtte det grønne skiftet? FM-konferansen 2023 er en arena for erfaringsoverføring av kunnskap du kan ta med inn i din virksomhet.

Sikre deg plass på årets konferanse!

    Dette arrangementet er avsluttet.

    FM er en viktig del av virksomheten for at bygninger, anlegg og eiendommer skal fungere optimalt og bidra til menneskenes livskvalitet og produktivitet. FM-konferansen 2023 løfter fram eksempler og fagpersoner som aktørene i bransjen kan lære av.

    Facility Management sikrer at virksomheter optimaliserer arealer og ressurser.

    Målgruppe

    • Private og offentlige eiere
    • Forvaltere og driftere
    • Du som har ansvar for et velfungerende virksomhetsmiljø i kjernevirksomhetene
    • Du som tar mål av deg til å levere det som trengs av arealer og tilhørende støttetjenester

    Bedre pris som medlem

    Alle kan delta, både ikke-medlemmer og medlemmer, men du og din bedrift får bedre pris som medlem av Norges- bygg og eiendomsforening. Les mer her.

    Norges bygg- og eiendomsforening

    Vi tilbyr kurs og konferanser innen bygg, anlegg og eiendom i samarbeid med Norges bygg- og eiendomsforening som skal bidra til kompetanse, gode prosesser og verdiskapning. I tillegg vil du få mulighet for å opprette og holde kontakt med likesinnede gjennom vårt store nettverk innen bygg, anlegg og eiendom. En av våre flaggskip er Koordinatorskolen som er Norges beste skole for koordinatorer innen bygge- og anleggsbransjen, og er en arena for kunnskapsutvikling og faglig oppdatering innen SHA.
    Les mer her.

    norgesbygg-eiendom

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Dr. Aram Seddigh (PhD)

    Change Management Consultant, VD, Weoffice AB

    Aram Seddigh är fil. dr i arbets- och organisationspsykologi, ekonom och leg. psykolog. Aram arbetar idag som arbetsplatsstrateg på WeOffice där han stöttar organisationer vid framtagning av arbetsplatsstrategier samt tillhandahåller certifierande utbildningar för arbetsplatsstrateger.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Daniela Milosevska Hamborg

    Associate Partner, Future of Work Strategy Lead Norway, Ernst & Young AS

    Daniela er ansvarlig for Future og Work-initiativet i EY Norge og er prosjektleder for S7-transformasjonen. S7 er det første kontoret av sitt slag med et helintegrert aktivitetsbasert konsept, tilrettelagt for EY-ansattes hybride arbeidshverdag, støttet av moderne teknologi og bærekraftige løsninger.
    Gjennom sin ekspertise på REFM (Real estate and facility management), driftsmodeller, strategi og implementering rådgir Daniela kunder i både privat og offentlig sektor. Hun gir kundene råd om hvordan de kan skape en unik arbeidsplass for sine nåværende og fremtidige arbeidstakere.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Nils Brede Moe

    Sjefforsker, SINTEF Digital

    Nils Brede er sjefforsker ved SINTEF Digital og fast spaltist i e24.no. 19. oktober deler han forskningsfunn og innsikt om hvordan hybridkontoret fungerer på ulike arbeidsplasser, hvilke krav økt digitalt arbeid setter til arbeidsplassen, og hva som gjør kontoret attraktivt.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Erik Aarsand

    Produktområdeleder, Oslo Origo

    Erik er leder produktområdet Åpen by i Oslo Origo, digitaliseringsetaten i Oslo kommune. Produktområdet omfatter de digitale produktene Oslonøkkelen og Booking. Han har tidligere jobbet som produkteier i stat og kommune.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Kjartan Nesset

    Direktør for eiendomsavdelingen, Universitetet i Bergen

    Kjartan Nesset er direktør for eiendomsavdelingen ved Universitetet i Bergen, og styreleder i Norges bygg- og eiendomsforening. Han har tidligere hatt flere stillinger innen både offentlig- og privat sektor, først og fremst innen bygningsforvaltning.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Mona Bjørnstad

    Seniorrådgiver eiendomsledelse, Multiconsult

    Mona har over 20 års erfaring fra eiendomsbransjen i ulike roller på eiersiden, både i driftsfasen og i tidligfase. De siste seks årene hovedsakelig innen strategisk rådgivning og ledelse av prosjekter innen utvikling og transformasjon av eksisterende bygg, i tett samhandling med bestiller og brukere. Med sin lange og brede erfaring både i tidligfase og driftsfasen har Mona Bjørnstad et helhetlig perspektiv på eiendom og bygg gjennom hele livsløpet.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Anne Sofie Bjørkholt

    Partner, Advokatfirmaet BAHR AS

    Anne Sofie har lang erfaring med eiendomsrett, plan- og bygningsrett, selskapsrett, skatt og avgifter, samt transaksjoner. Hun var tidligere i Skattedirektoratet. Hennes praksis omfatter større eiendomsutviklingsprosjekter (bolig og næringsliv), strukturering av eiendomsselskaper, leiekontrakter og transaksjoner/forhandlinger.

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Karin Ødegaard Uv

    Seniorrådgiver, NAV Arbeids- og velferdsdirektoratet

    Karin er Seniorrådgiver i Eiendomsseksjonen, Arbeid- og Velferdsdirektoratet, hvor hun har hatt en sentral rolle i utviklingen av NAVs arealkonsept og eiendomsprosess. Hun bistår ansatte og ledere gjennom endringsreisen mot nytt konsept ved utforming av fremtidsrettede løsninger. Som spesialist innen arbeidshelse, arbeidsplass strategi, og med lang fartstid fra bedriftshelsetjeneste brenner hun for å skape attraktive arbeidsplasser som fremmer helse, trivsel, godt arbeidsmiljø – som igjen skaper lønnsomhet for bedriften

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Marita H. Vogt

    Corporate Sustainability Lead, EY Norway

    /static/rightsidebottom-e5169565f823ffa6fee7a66bcfcae1c7.png

    Una Mørch-Thoresen

    NMBU

    Student by- og regionplanlegging ved NMBU. Jobbet med prosjektet Nabolagskontoret hos Sweco og Aspelin Ramm i fjor sommer.

    Program

    08.30   Registering og nettverksbygging

    09.00   Åpning av FM-Konferansen 2023
    Kjartan Nesset, Styreleder NBEF

    09.10   EY Oslo – Fremtidens arbeidsplass
    Daniela Milosevska Hamborg, Associate Partner, Future of Work Strategy Lead Norway og Marita Hagerup Vogt, Corporate Sustainability Lead, Ernst & Young AS

    09.40  Fleksible arbeidsplasser
    Nils Brede Moe, Sjefforsker, SINTEF Digital

    10.10  Ledelse – hva nå? Å holde flokken samlet når vi jobber fra hvor som helst, når som helst
    – Hensyn til å bygge kultur og tilhørighet vs hensyn til individuell frihet
    – Plass til alle alltid vs nødvendig plass
    – Tilrettelegge vs styre
    – Enveiskommunikasjon vs Toveiskommunikasjon
    Mona Bjørnstad, Seniorrådgiver Eiendomsledelse, Multiconsult

    10.40    Kaffepause

    11.10   Utvikling av arealløsninger i NAV – hva er erfaringene så langt?
    Karin Ødegaard Uv, Seniorrådgiver, NAV Arbeids- og velferdsdirektoratet  

    11.40   Sosial bærekraft i kontoreiendom
    Anne Sofie Bjørkholt, Partner, Advokatfirmaet BAHR AS
    Una Mørch-Thoresen, NMBU

    12.10   Lunsj

    13.10   Så skapar du en adekvat arbetsplatsstrategi!

    Våra arbetsplatser behöver möta alltmer diversifierade behov allteftersom fler ställer om till hybrida och flexibla arbetssätt. Tillgodoses inte medarbetarnas och verksamhetens behov, kommer arbetsplatsen att eka tomt, oavsett hur estetiskt tilltalande den är! För att möta behoven behöver vi förstå organisationen och adressera 5 principer i arbetsplatsstrategin. Under denna föreläsning fokuserar vi på vad en arbetsplatsstrategi är, vad den ska innehålla och hur man bör gå tillväga för att ta fram en.
    Dr. Aram Seddigh, Weoffice AB

    14.15   Kaffepause

    14.30   Oslo Origo: Vi åpner byen med smarte løsninger
    Erik Aarsand, Produktområdeleder Oslo Origo, Oslo Kommune

    15.00   Oppsummering og diskusjon

    15.30   Avslutning

    • Private og offentlige eiere
    • Forvaltere og driftere
    • Du som har ansvar for et velfungerende virksomhetsmiljø i kjernevirksomhetene
    • Du som tar mål av deg til å levere det som trengs av arealer og tilhørende støttetjenester

    «Jeg liker vinklingen mot moderne teknologi i FM. Det skjer mye spennende både innen renhold, og vedlikehold av bygg »

    «Tusen takk for en flott dag! »

    » Det var bra blanding av teori og formidling av eksempler»

    Konferanse

    Gjennomføring Konferansen gjennomføres fysisk på et konferansehotell/konferansested. Grupperabatt Er dere flere på arbeidsplassen som ønsker å delta sammen på ett arrangement? Da kan det lønne seg å melde dere på sammen! Når samme bedrift melder samtidig på 5 eller flere personer på ett arrangement, får dere 20 % rabatt på kurspris. Påmelding Meld deg på via påmeldingsknappen. Ved spørsmål ta kontakt med kundeservice@qualitynorway.no. Påmeldingsregler Påmelding er bindende. Ved å melde deg på aksepterer du våre avbestillingsregler. Påmelding helt frem til konferansestart hvis ledige plasser. Hotell 
    Bestilles og betales av den enkelte deltaker. Avbestillingsregler 
    Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no 
    Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30 % av full pris.  Avbestilling innen 7 dager før kursstart gir ingen refusjon. Sykemelding gir dessverre ikke grunnlag for refusjon. Kontakt ditt forsikringsselskap angående dette.
     
    Rettigheter 
    Kjøp av arrangement er personlig og knyttes til den påmeldte.