

FM-konferansen
FM-konferansen er en årlig møteplass for private og offentlige eiere, forvaltere og driftere og deg som har ansvar for at bygninger, anlegg og eiendommer skal fungere optimalt og bidra til de ansattes livskvalitet og produktivitet.
Hovedtemaer for FM-konferansen 2025
- Menneskene i bransjen: språk, kultur, mangfold, samarbeid
- Smarte løsninger, teknologi og støttesystemer: flytteprosesser, bærekraft og mye mer
Velkommen til en inspirerende dag med faglig påfyll og nettverksbygging!
- Bli oppdatert på hva som skjer i bransjen
- 16. oktober 2025
- 09.00 - 16.00
- Bli oppdatert på hva som skjer i bransjen
- 16. oktober 2025
- 09.00 - 16.00
Facility Management (FM) er et vidt begrep som dekker flere områder innen fasilitetsstyring og drift av bygg. Konferansen henvender seg til alle som er en del av disse prosessene, enten du jobber med å lede, utvikle eller opprettholde prosesser knyttet til FM.
Du vil få spennende foredrag fra kunnskapsrike forelesere som representerer et bredt spekter av Facility Management-bransjen, og som er blant de første til å ta i bruk nye produkter og tjenester. De deler sine operative erfaringer, og du kan stille de alle spørsmål du måtte ha om innovasjon, digitalisering og sirkularitet.
Hvorfor delta?
- Bli oppdatert på hva som skjer i bransjen
- Bygg nettverk og relasjoner med andre fagpersoner innen FM, kolleger og beslutningstakere
- Få innsikt i beste praksis, effektive løsninger og vellykkede prosjekter
- Styrk din faglige kompetanse og få inspirasjon til nye initiativer
- Ta med nye idéer og inspirasjon tilbake til din arbeidsgiver
Målgruppe
Konferansen passer for alle som arbeider med Facility Management, enten du er leder, rådgiver, forvalter, i «vanlig drift, utvikler eller har ansvar for FM-prosesser i offentlig eller privat sektor.
- Mellomledere innen kantine og rengjøringsbedrifter
- Site managers
- Leverandører
- Innkjøp og kontraktansvarige
- Private og offentlige eiere
- Forvaltere og driftere
- Du som har ansvar for et velfungerende virksomhetsmiljø i kjernevirksomhetene
- Ansvarlige for digital eiendomsforvaltning, møbelforvaltning og gjenbruk
Bedre pris som medlem
Alle kan delta, men du og din bedrift får bedre pris som medlem av Norges- bygg og eiendomsforening. Les mer her.
Norges bygg- og eiendomsforening
Vi tilbyr kurs og konferanser innen bygg, anlegg og eiendom i samarbeid med Norges bygg- og eiendomsforening som skal bidra til kompetanse, gode prosesser og verdiskapning. I tillegg vil du få mulighet for å opprette og holde kontakt med likesinnede gjennom vårt store nettverk innen bygg, anlegg og eiendom. En av våre flaggskip er Koordinatorskolen som er Norges beste skole for koordinatorer innen bygge- og anleggsbransjen, og er en arena for kunnskapsutvikling og faglig oppdatering innen SHA.
Les mer her.

Ulf Andersen
Statistikksjef, NAV
Ulf har vært statistikksjef i NAV de siste 8 årene, og før det Adm. dir. i MMI (Markeds- og meningsmålingsinstituttet). Han er talsperson for NAV i media, og en mye brukt foredragsholder og er kjent for sin evne til å gjøre kjedelig statistikk til lettfattelig og underholdende fagstoff.

Trine Amundsen
Teamleder Ansvarlig arbeidsliv, Utviklings- og kompetanseetaten Oslo kommune
Trine forvalter Oslomodellen for et ansvarlig arbeidsliv, som inneholder kommunens seriøsitetsbestemmelser og krav til aktsomhetsvurderinger. Teamet forvalter også kommunens elektroniske mannskapsoppfølgingssystem HMS-reg. I sin rolle fokuserer hun blant annet på viktigheten av faglærte og lærlinger samt andre tiltak som fremmer et seriøst og anstendig arbeidsliv i Oslo kommunes kontrakter.

Stine Solheim
Administrerende direktør, Coor
Stine er utdannet siviløkonom fra NHH og har lang erfaring fra europeisk detaljhandel, med bred bakgrunn innen salg, markedsføring, drift og konseptutvikling. Hun har hatt sentrale roller i selskaper som Fargerike, Circle K og ExxonMobil og er kjent for sine sterke analytiske ferdigheter og tydelige lederskap.

Hans Petter Reed Skagen
Eiendomsdirektør, NAV

Rikke Storvik Sjøhelle
Sosiolog og rådgiver på sosial bærekraft i byutvikling , Sweco
Rikke er sosiolog som jobber med by- og stedsutvikling. Hun er opptatt av hva som skal til for at mennesker har det bra i fysiske omgivelser og er opptatt av samarbeid om samfunnsveven. I tillegg til å være rådgiver på sosial bærekraft har hun i Sweco jobbet med hvordan virksomheten kan være en god nabo på Grønland og utviklet Nabolagskontoret.

Vivi-Ann Conradi
Head of Workplace & Property Visma Group , Visma (jobbet tidligere i Sweco)
Vivi-Ann har hatt ansvar for utvikling av alle Swecos lokasjoner og var prosjektleder for Swecos nye hovedkontor m/tilhørende arbeidsplasskonsept Sweco WoW. Vivi-Ann har tidligere jobbet i store organisasjoner som bla Bane Nor, IKEA og Olav Thon gruppen. Hun er opptatt av å benytte innsikt for å sikre den optimale detaljeringen av kontorets utforming, samt i å utvikle kontoret som en «destinasjon, for en frydfull jobbhverdag med følelse av hotel», med ønske om at kontoret skal være et sted man ønsker å reise til, og helst ikke vil dra ifra.

Jørgen Sannesmoen
CEO, Datec AS
Jørgen er utdannet sivilingeniør fra NTNU og medgründer og CEO i Datec. Han er kjent for sitt strategiske fokus på innovasjon og digitalisering, og har bidratt til å posisjonere Datec som en nøkkelaktør i renholdsbransjen med løsninger som forbedrer effektivitet og kvalitet i både offentlige og private virksomheter.

Frode Urdal
Robotics group lead, Adigo Mechatronics
Program
FM-konferansen, 16. oktober 2025
08.30 Registrering og nettverksbygging.
Hyggelig å slå av en prat før det hele starter.
09.00 Velkommen til FM-konferansen
v/konferansier
MENNESKENE I FM
SMARTE LØSNINGER, TEKNOLOGI OG STØTTESYSTEMER
Konferansen passer for alle som arbeider med Facility Management, enten du er leder, rådgiver, forvalter, i «vanlig drift, utvikler eller har ansvar for FM-prosesser i offentlig eller privat sektor.
- Mellomledere innen kantine og rengjøringsbedrifter
- Site managers
- Leverandører
- Innkjøp og kontraktansvarige
- Private og offentlige eiere
- Forvaltere og driftere
- Du som har ansvar for et velfungerende virksomhetsmiljø i kjernevirksomhetene
- Ansvarlige for digital eiendomsforvaltning, møbelforvaltning og gjenbruk
«Jeg liker vinklingen mot moderne teknologi i FM. Det skjer mye spennende både innen renhold, og vedlikehold av bygg»
«Tusen takk for en flott dag! «
«Det var bra blanding av teori og formidling av eksempler»
Konferanse
Bestilles og betales av den enkelte deltaker. Avbestillingsregler
Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no.
Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30 % av full pris. Avbestilling innen 7 dager før konferansestart gir ingen refusjon. Sykemelding gir dessverre ikke grunnlag for refusjon. Kontakt ditt forsikringsselskap angående dette. Faktura/betalingsfrist Faktura sendes ut 3 uker før start, og betalingsfrist er 14 dager.
Rettigheter
Deltakelse på et arrangement er personlig og knyttes til den påmeldte.
Totalpris
Kr 5 800,- + mva for medlemmer av Norges bygg- og eiendomsforening
Kr 6 600,- + mva for øvrige deltakere
Pris inkluderer
- Deltakelse på konferansen
- Pausebevertning
- Lunsj
- Digital tilgang til presentasjonene
Få bedre pris som medlem
Alle kan delta, men du og din bedrift får bedre pris som medlem av Norges- bygg og eiendomsforening. Les mer her.
Pris
Fra kr 5 800,- + mva
Pris
Fra kr 5 800,- + mva