post
Se også

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke det du leter etter? Send mail til kundeservice@qualitynorway.no eller kontakt oss på telefon 67 52 60 10.

Påmelding

  • Hvordan skjer påmeldingen til kurs og konferanser?
  • Fysiske kurs og konferanser, nettkurs og digitale konferanser:
    Ved påmelding vil du:

    1. Motta en mail der vi forteller deg at vi har mottatt forespørsel om deltakelse på arrangementet.
    2. I løpet av kort tid vil du motta nok en mail hvor vi bekrefter at vi har registrert og godkjent din påmelding.
    3. 14 dager før arrangementsstart vil vi sende deg en påminnelse om arrangementet.
    4. 5 dager før arrangementsstart vil vi sende deg nok en påminnelse.

    Fra en til to dager før kursstart mottar du en invitasjonsmail fra oss med lenke til kurs eller konferansen.

    E-læringskurs:
    Du får umiddelbar tilgang ved kjøp av kurs.
    Du har tilgang til kurset i minimum 12 måneder etter kjøp av kurs.

  • Påmeldingsregler
  • Påmelding er bindende.
    Ved å melde deg på aksepterer du våre avbestillingsregler.
    Påmeldingsfrist er angitt på det enkelte arrangement.

  • Påmeldingsfrist
  • Påmeldingsfrist er angitt på det enkelte arrangement.
    Det er ingen påmeldingsfrist på våre e-læringskurs.

  • E-læring
  • Brannsikringmontør grunnkurs og spesialisering: 
    Meld deg på via «Meld deg på» knappen på kurssiden. Følg stegene videre.
    Du vil få mail når vi har registrert din mail og lenke til kurset.

    Alle andre e-læringskurs: 
    Meld deg på via «Meld deg på» knappen på kurssiden.
    Du vil komme inn på en ny nettside for e-læringskurs.
    Legg aktuelt kurs i handlekurven, kjøp og du får umiddelbart tilgang til e-læringskurset.

  • Medlem

  • Hvilke fordeler har jeg som medlem?
  • 1. Personlige medlemmer og ansatte i bedrifter som har bedriftsmedlemskap i våre foreninger vil som en medlemsfordel få rabatt på kursprisen ved deltakelse på respektive foreningers arrangement
    2. Administrere alle persondata
    3. Samtykker du har gitt og endre på dette
    4. Finne medlems- og foreningsinformasjon
    5. Annen informasjon forbeholdt medlemmer
    6. Kursdokumentasjon

  • Hvordan blir jeg medlem?
  • For å bli medlem i en av våre foreninger, gå inn på de respektive foreningers medlemssider og søk om medlemskap. Se oversikt over foreningene her.

  • Må jeg være medlem?
  • Du trenger ikke å være medlem for å melde deg på kurs hos oss eller foreningene.

  • Hvordan får jeg medlemsrabatt?
  • Personlige medlemmer og ansatte i bedrifter som har bedriftsmedlemskap i våre foreninger vil som en medlemsfordel få rabatt på kursprisen ved deltakelse på respektive foreningers arrangement.

  • Min side

  • Hvordan logger jeg meg inn på min side?
  • «Min side» funksjonen er tilgjengelig for alle personlige medlemmer i en forening, hovedkontakter i medlemsbedrifter, deltagere på kurs og konferanser samt andre personer med tilknytning til en av våre foreninger eller til Quality Norway. Tilganger til respektive funksjoner på «Min side» styres i forhold til type relasjon til forening og/eller Quality Norway.
    Quality Norway er foreningenes sekretariat og jobber etter retningslinjer, rutiner og avtaler definert av respektive forening sitt styre.

    1. Trykk på «Min side».
    2. Velg den innloggingsløsningen du ønsker å benytte. Vi anbefaler å bruke SMS Login.

    Opplever du problemer med innloggingen? Kontakt oss på kundeservice@qualitynorway.no eller ring 67 52 60 10 og vi hjelper deg!

  • Kursdokumentasjon

  • Hvordan finner jeg oversikt over kursdokumentasjon?
  • Bruk Min side for å få tilgang til dokumentasjon etter endt arrangement/kurs.
    Alle som har deltatt på arrangement/kurs har en «Min side».
    Gå til forsiden og trykk på «Min side» øverst til høyre.
    Dokumenter fra kurs du har deltatt på finner duved å velge «Dokumenter» i venstre meny inne på din brukerprofil.

    Her vil du også finne nye kurs- og konferansetilbud, interesseområder, faktura og fakturahistorikk.

     

  • Kursbevis
  • Kursbevis sendes ut digitalt etter hvert kurs.
    Vi sender ikke automatisk deltaker/kursbevis på konferanser, ta kontakt på kundeservice@qualitynorway.no hvis du ønsker deltakerbevis på konferanser.
    På våre e-læringskurs skriver du selv ut kursbevis etter gjennomført kurs.

  • Rabatter

  • Medlemsrabatt
  • Som medlem får du prisfordel ved deltakelse på våre arrangement. Personlige medlemmer og ansatte i bedrifter som har bedriftsmedlemskap i våre foreninger vil som en medlemsfordel få rabatt på kursprisen ved deltakelse på respektive foreningers arrangement.

  • Grupperabatt
  • Er dere flere på arbeidsplassen som ønsker å delta sammen på ett arrangement? Da kan det lønne seg å melde dere på sammen!
    Når samme bedrift deltar med 5 eller flere på samme arrangement, får bedriften en voucher for 1 person. 1 voucher er gratis kursavgift på tilsvarende type kurs hos Quality Norway. Voucher må brukes innen 12 måneder.
    Gjelder ikke World Class Maintenance kursene.

  • Bedriftsrabatt
  • Ønsker dere å samle flere personer fra din bedrift i samme møterom ved live streaming? Da lønner det seg å ta kontakt med oss for et godt tilbud!

    Send henvendelse til kundeservice@qualitynorway.no for å motta gruppetilbud.

  • Registrering

  • Hvorfor må jeg registrere meg?
  • Alle som ønsker å delta på våre arrangementer må registrere seg under «Min side». Her vil du også få tilgang til registrerte persondata, få oversikt over aktuelle kurs og også kunne velge interesseområder for å motta aktuelle nyhetsbrev og tilbud om kurs- og konferanser. I tillegg vil du også finne kursdokumentasjon.

  • Oversikt over kurs og konferanser

  • Hvor finner jeg oversikt over alle kurs og konferansene?
  • De finner du her.

  • Bedriftsinterne kurs

  • Har dere bedriftsinterne kurs?
  • Vi gjennomfører gjerne bedriftsinterne kurs. Kontakt oss for informasjon og tilbud.

     

     

  • Passer ikke datoene for din bedrift?
  • Vi gjennomfører gjerne kursene tilpasset for din bedrift for grupper over 10 personer.
    Deltar dere med 5 eller flere, får alle 20% rabatt på kurspris.
    Kontakt oss nærmere og vi avtaler en ny dato på kundeservice@qualitynorway.no eller på telefon 67 52 60 10.

  • Avbestilling og avlysning

  • Hvordan er avbestillingsreglene?
  • Gjelder nettkurs:
    Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no.
    Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30% av full pris.
    Avbestilling innen 48 timer før kursstart gir ingen refusjon.

    Gjelder fysiske kurs:
    Avbestilling må sendes skriftlig til kundeservice@qualitynorway.no.
    Ved avbestilling etter påmeldingsfristens utløp faktureres 30% av full pris.
    Avbestilling innen 7 dager før kursstart gir ingen refusjon.

  • Hva skjer ved avlysning?
  • Ved manglende påmelding, sykdom eller andre uforutsette årsaker forbeholder vi oss retten til å avlyse arrangementet. Vi gir i slike tilfeller beskjed til påmeldte deltakere minimum 21 arbeidsdager i forveien. Deltakerpris blir da refundert i sin helhet. Merk at reisekostnader knyttet til deltakelse ikke refunderes. Vi anbefaler derfor at du venter med å bestille reise, hvis mulig, til 21 arbeidsdager før arrangementet.

  • Betaling

  • Hvordan fakturerer dere?
  • Vi fakturerer kurspris og evt. tillegg/dagspakke med 14 dagers betalingsfrist.

  • Hva er betalingsfristen?
  • Vi fakturerer kurspris og evt. tillegg/dagspakke med 14 dagers betalingsfrist.

  • Hvordan sende faktura til oss?
  • Vi kan motta faktura i følgende format:
    1. E-faktura (EHF – elektronisk handelsformat. Se organisasjonsnummer)
    2. Faktura i PDF format som vedlegg til e-post (husk ett pdf-vedlegg pr. mail)

    Alle fakturaer inn til oss skal inneholde referanse til kontaktperson hos oss, og/eller vårt arrangementsnummer/prosjektnummer.

    For bedrifter som enda ikke har mulighet til å fakturere oss via EHF eller e-post, så benyttes post.
    Postadresse: Postboks 73, 1325 Lysaker.

    Quality Norway AS, org.nr. 979 913 273,
    PDF-faktura til: qualitynorway@ebilag.com
    Ved spørsmål, send mail til faktura@qualitynorway.no eller
    ring oss på 67 52 60 10.

  • Kort og faktura
  • Du kan betale for kurset på to ulike måter. Enten med kort eller faktura.
    Elektronisk faktura kommer umiddelbart etter din påmelding på e-post. Fakturering gjøres av Quality Norway AS.
    Ved manglende betaling etter forfallsfristen, tilkommer 70,- ved 1. purring og ved utstedelse av inkassovarsel utstedes det et til gebyr på 70,-, til sammen 140,-.

  • Evaluering

  • Hvordan får jeg evalueringsskjema?
  • Vi ønsker alltid å forbedre oss! Alle som deltar på våre arrangementer vil etter endt kurs motta evalueringsskjema på e-post.

  • Rettigheter

  • Hva er rettigheter ved kjøp av kurs og konferanser?
  • Kjøp av digitale kurs og konferanser er personlig og knyttes til den påmeldte.
    Fremvisning for grupper kan kun skje etter avtale med Quality Norway.

  • Personvern

  • Hvor kan jeg endre mine samtykker om personvern?
  • På MIN SIDE vil du kunne se og administrere alle persondata som er registrert om deg. Du vil også se hvilke samtykker (personvern) du har gitt og ha mulighet til å endre på dette. Du finner innlogging til MIN SIDE øverst til høyre på forsiden.
    Se mer info her.

  • Kompetansebevis og sertifikater

  • Hvordan får jeg nytt kompetansebevis og sertifikat?
  • Fra 1. oktober 2020 har Sentralregisteret overtatt driften av Norsk Kompetanseregister.

    Dersom du tidligere har vært i kontakt med Norsk Kompetanseregister i forbindelse med ditt bevis kan du nå kontakte Sentralregisteret på tlf. 62 42 33 00 eller e-post: sfs@sfs.no

    Åpningstid for henvendelser på telefon er:
    Mandag: kl. 9-15
    Tirsdag: kl. 9-15
    Onsdag: kl. 9-15
    Torsdag: kl. 9-15
    Fredag: kl. 9-14

    Mistet bevis?
    Nytt bevis kan bestilles fra nettsidene til Sentralregisteret: www.sfs.no

  • Kundesupport

  • Trenger du hjelp?
  • Kontaktinformasjon kundesupport: 

    E-post: kundeservice@qualitynorway.no

    Telefon: 67 52 60 10

  • Passord

  • Glemt passord?
  • Ved første gangs innlogging anbefaler vi å velge SMS Login (husk +47 eller annen landskode før mobilnummer).
    Har du ikke passord, eller rett og slett glemt ditt passord? Bruk da funksjonen «Send meg nytt passord» og lag et nytt passord for deg selv.
    Ta kontakt med oss på tlf. 67 52 60 10 eller kundeservice@qualitynorway.no dersom du trenger hjelp.